company logo




01 лютого 2022, 17:46

Про звернення громадян до Верховної Ради України та органів місцевого самоврядування у 2015 році

 

У 2015 році до Верховної Ради України надійшло понад 100 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, що на 35,1 тис. більше, ніж у 2014 році.

Минулого року парламентськими комітетами опрацьовано 20,2 тис. звернень громадян. Найбільше звернень розглянуто в комітетах Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції (5,3 тис.), з питань правової політики та правосуддя (3,4 тис.), з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності (2,0 тис.). Депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України опрацьовано 10,2 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, з яких 2,1 тис. – у депутатській фракції Радикальної партії Олега Ляшка; 1,9 тис. – у депутатській фракції Політичної партії «Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» у Верховній Раді України; 1,7 тис. – у депутатській фракції Політичної партії «Об’єднання «Самопоміч»; 1,6 тис. – у депутатській фракції Партії «БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА».

Протягом 2015 року до керівництва парламенту звернулися 1,5 тис. осіб, з них до Голови Верховної Ради України Гройсмана В.Б. – 684 особи.

Структурними підрозділами Апарату Верховної Ради України розглянуто 69,6 тис. звернень громадян, з яких 67,2 тис., або 96,5 відсотка від їх загальної кількості, опрацьовано у Відділі з питань звернень громадян.

У 2015 році значно зросла порівняно з минулим роком кількість пропозицій, заяв і скарг громадян на особистому прийомі у Верховній Раді України (21 тис. у січнігрудні 2015 року проти 12,5 тис. у січнігрудні 2014 року). З них парламентськими комітетами прийнято 4,2 тис. (+1,1 тис.) звернень, депутатськими фракціями (депутатськими групами) – 2,1 тис. (+748).

Згідно з інформацією, наданою секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж 2015 року до народних депутатів України восьмого скликання, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 466908 виборців, розглянуто 147204 письмові звернення, проведено 41491 особистий прийом та 380692 зустрічі з виборцями.

Упродовж 2015 року до місцевих рад, їх виконавчих органів звернулися понад 3,1 млн громадян, у тому числі на особистому прийомі побували 1,8 млн осіб. За цей період у регіонах одержано 93 тисячі колективних звернень, підписаних майже 1,4 млн осіб. Загалом минулого року у зверненнях громадян до органів місцевого самоврядування порушено 3,3 млн питань.

Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить, що минулого року найбільше пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України надійшло з м. Києва – 25,3 тис. (+10,1 тис.), Миколаївської – 9,3 тис. (+7,7 тис.), Київської – 7,3 тис. (+2,4 тис.), Харківської – 5,8 тис. (+1,9 тис.), Дніпропетровської – 5,6 тис. (+1,9 тис.), Львівської – 4,9 тис. (+316), Полтавської – 4,4 тис. (+2,7 тис.) та Житомирської – 4,4 тис. (+2,4 тис.) областей.

Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів – 23,8 тис., підприємців – 3,1 тис., безробітних – 2,7 тис., осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена – 2,5 тис., працівників бюджетної сфери – 1,8 тис. тощо. Із загальної кількості громадян за захистом і допомогою до Верховної Ради України у 2015 році звернулися майже 5,6 тис. інвалідів I-III груп, по 1,9 тис. – інвалідів війни та ветеранів праці, 1,1 тис. – дітей війни.

У звітному періоді до Верховної Ради України надійшло майже 35 тис. звернень з правоохоронної тематики, з них 5,6 тис., або 16 відсотків – становили скарги на неналежне виконання своїх функцій окремими працівниками прокуратури, 4,7 тис., або 13 відсотків – на неправомірні дії слідчих, органів дізнання, тяганину зі слідством, 4,2 тис., або 12 відсотків – на дії працівників міліції та органів Державної автомобільної інспекції, 3,8 тис., або 10 відсотків – на судові рішення і вироки, тяганину в судах, 3,4 тис. – на дії окремих суддів, їхнє ставлення до учасників судового розгляду.

За звітний період більш ніж утроє порівняно з 2014 роком збільшилася кількість пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України з питань фінансової, податкової та митної політики. Усього їх отримано 13,1 тис., понад 6,0 тис. з якихпропозиції про зміни до законодавства у фінансовій, податковій та митній сферах, що становить 46 відсотків від загальної кількості питань на фінансову тематику.

Численні надходження скарг власників земельних ділянок щодо сприяння відновленню їхнього права на користування земельними наділами спричинили суттєве зростання звернень з питань аграрної політики і земельних відносин – 9,7 тис., що на 8,4 тис. листів більше, ніж у 2014 році.

Упродовж 2015 року у Верховній Раді України опрацьовано 9,3 тис. (+2,8 тис.) звернень з питань соціального спрямування. Половину з них складають прохання про надання матеріальної допомоги на лікування, придбання медичних препаратів, предметів першої необхідності, ремонт житла, оплату навчання дітей та пропозиції про зміни в соціальному законодавстві.

У 2015 році до парламенту надійшло 8,9 тис. (+2,5 тис.) різноманітних відгуків про діяльність Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, органів державної влади та події в країні.

Активне обговорення громадськістю питань, пов’язаних зі змінами до Конституції України та процесом децентралізації, зумовило значне збільшення кількості звернень на тему державного будівництва та адміністративно-територіального устрою (4,8 тис., що на 3,8 тис. звернень більше, ніж у 2014 році).

За звітний період до Верховної Ради України надійшло 2,9 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян з питань праці і заробітної плати, 2,6 тис. – освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності, інтелектуальної власності, 2,5 тис. – охорони здоров’я, 2,3 тис. – комунального господарства, 2,0 тис. – житлової політики, 1,4 тис. – діяльності органів місцевого самоврядування, по 1,3 тис. – діяльності місцевих органів виконавчої влади та економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва тощо.

 

Відділ з питань звернень громадян

Апарату Верховної Ради України