YouTube logo     
company logo




12 липня 2019, 13:08

Про звернення громадян до Верховної Ради України у січні –червні 2019 року


 

У січні – червні 2019 року до Верховної Ради України надійшло 32,4 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, з них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 4,1 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто майже 1,7 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.

До керівництва парламенту звернулися 783 особи, з них до Голови Верховної Ради України Парубія А.В. – 238 осіб.

Структурними підрозділами Апарату Верховної Ради України розглянуто 26,6 тис. звернень громадян.

Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України упродовж звітного періоду, 1,8 тис. – колективні, які підписали 39,2 тис. осіб.

За ознакою надходження 50 відсотків надіслано поштою, 30 відсотків – отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 13 відсотків звернень громадян одержано на особистому прийомі у приймальні Верховної Ради України, 3 відсотки – засобами телефонного зв’язку, по одному відсотку надіслано через органи влади та надійшли від інших органів, установ та організацій.

Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їхніх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 305411 виборців, розглянуто 68648 письмових звернень, проведено 15226 особистих прийомів та 18031 зустріч з виборцями.

Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про зменшення надходжень пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України з переважної більшості регіонів України. Так, упродовж січня – червня 2019 року найбільше зменшилася кількість надходжень з м. Києва – 7,2 тис. (-9,6 тис.), з Закарпатської – 627 (-2,8 тис.), Черкаської – 1,2 тис. (-1,9 тис.), Дніпропетровської – 1,7 тис. (-1,4 тис.), Одеської – 1,6 тис. (-1,4 тис.), Кіровоградської – 358 (-971), Львівської – 1,2 тис. (-711), Донецької – 711 (-647), Рівненської – 435 (-646), Тернопільської – 261 (-638) областей. Водночас дещо збільшилася кількість звернень громадян, які надійшли з Харківської – 6,2 тис. (+590) та Полтавської – 2,3 тис. (+200) областей.

Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів – 8,6 тис., безробітних – 3,8 тис., робітників – 966, працівників бюджетної сфери – 596, підприємців – 490, пенсіонерів з числа військовослужбовців – 437, осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена, – 398, державних службовців – 206, селян – 156, журналістів – 151, учнів і студентів – 96, військовослужбовців – 67, служителів релігійних організацій – 39. Із загальної кількості громадян, які у зверненнях до парламенту зазначили соціальну категорію за захистом і допомогою до Верховної Ради України звернулися 4,8 тис. осіб з інвалідністю I-III груп, 1,5 тис. – ветеранів праці, 972 – дитини війни, 836 – осіб з інвалідністю внаслідок війни, 751 – учасник ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 700 – учасників бойових дій, 499– учасників антитерористичної операції, 380 – переселенців або внутрішньо переміщених осіб.

У першому півріччі 2019 року у зверненнях громадян до Верховної Ради України було порушено майже 64 тис. питань із яких 23,5 тис. – це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації. З їх числа 32 відсотки – скарги на дії працівників правоохоронних органів, слідчих, органів дізнання, тяганину зі слідством, 27 відсотків – скарги на дії працівників прокуратури, 10 відсотків – скарги на судові рішення та вироки, тяганину в судах та дії суддів.

У звітному періоді до Верховної Ради України надійшло 8,3 тис. звернень з питань соціальної політики та соціального захисту населення. Кожне четверте з них – це прохання про сприяння у наданні матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян, 22 відсотки – скарги на недостатній розмір пенсій, диспропорцію в пенсійному забезпеченні, прохання щодо сприяння у виплаті пенсій, проведенні індексації, справедливому перерахунку та підвищенні пенсійних виплат, 12 відсотків – листи щодо сприяння в отриманні соціальних виплат, субсидій, 9 відсотків – пропозиції про зміни до соціального законодавства.

У січні – червні 2019 року до Верховної Ради України надійшло 6,9 тис. звернень з питань діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, майже половина з них – відгуки про роботу єдиного органу законодавчої влади в державі та діяльність народних депутатів України.

У звітному періоді на адресу Верховної Ради України надійшло 3,1 тис. звернень з питань охорони здоров’я, 2,8 тис. – діяльності центральних органів виконавчої влади, 2,4 тис. – комунального господарства, 2,0 тис. – державного будівництва, адміністративно-територіального устрою, 1,9 тис. – праці і заробітної плати, 1,6 тис. – житлової політики тощо.

 

 

Відділ з питань звернень громадян

Апарату Верховної Ради України