Звіти про звернення громадян
01 лютого 2022, 18:01
Про звернення громадян до Верховної Ради України та органів місцевого самоврядування у 2016 році
У 2016 році до Верховної Ради України надійшло 95,8 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.
З них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 16,7 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 6,3 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.
До керівництва парламенту звернулися 2,3 тис. осіб, з них до Голови Верховної Ради України – 944 особи.
Структурними підрозділами Апарату Верховної Ради України розглянуто 72,9 тис. звернень громадян.
Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України упродовж звітного періоду, 14,4 тис. є колективними, які підписали понад 303,5 тис. осіб.
Із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 62 відсотка надійшло поштою, 18 відсотків – отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 13 відсотків – прийнято на особистому прийомі, 3,0 відсотка – одержано засобами телефонного зв’язку, 2,0 відсотка – надіслано від інших органів, установ та організацій, 1,0 відсотка – надійшло через органи влади.
Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 374198 виборців, розглянуто 132583 письмових звернення, проведено 36691 особистий прийом та 38151 зустріч з виборцями.
Упродовж 2016 року до місцевих рад, їх виконавчих органів звернулися майже 3,6 млн громадян, у тому числі на особистому прийомі побували 1,8 млн осіб. За цей період у регіонах одержано майже 104 тисячі колективних звернень, які підписали 3,0 млн осіб. Загалом минулого року у зверненнях громадян до органів місцевого самоврядування порушено 3,6 млн питань.
Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли упродовж минулого року з Харківської – 10,4 тис. (+4,7 тис.), Черкаської – 5,1 тис. (+2.1 тис.), Одеської – 4,3 тис. (+599), Сумської – 1,6 тис. (+501), Львівської – 5,4 тис. (+464) областей та м. Києва 26,2 тис. (+853). Водночас зменшилася кількість звернень громадян, які надійшли з Миколаївської – 1,2 тис. (-8,2 тис.), Житомирської – 2,6 тис. (-1,7 тис.), Луганської – 642 (-1,5 тис.), Хмельницької – 1,8 тис. (-1,3 тис.), Київської – 6,7 тис. (-536), Донецької – 2,9 тис. (-532), Херсонської – 1,2 тис. (-424) та Вінницької – 2,2 тис. (-260) областей.
Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів – 21,3 тис., безробітних – 5,3 тис., підприємців – 4,1 тис., осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена – 2,3 тис., працівників бюджетної сфери – 1,3 тис. Із загальної кількості громадян за захистом і допомогою до Верховної Ради України упродовж 2016 року звернулися майже 5,2 тис. інвалідів I-III груп, 1,9 тис. – ветеранів праці, 1,2 тис. – інвалідів війни, 1,1 тис. – дітей війни.
У 2016 році у зверненнях громадян, що надійшли до Верховної Ради України, було порушено 97,8 тис. питань, із яких 35,1 тис. – це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. З їх числа 19 відсотків – скарги на дії працівників прокуратури, 15 відсотків – на незаконні методи ведення слідства та тяганини зі слідством, 12 відсотків – пропозиції про зміни в правоохоронному законодавстві, 8 відсотків – скарги на порушення законодавства про звернення громадян, захисту прав людини в міжнародних організаціях, 7 відсотків – скарги на дії суддів.
Наявність значної кількості нерозв’язаних соціально-економічних проблем у державі, неузгодженість у функціонуванні гілок влади, високий рівень корупції, стрімка інфляція та зростання темпів зубожіння населення спричинили суттєве збільшення кількості відгуків громадян щодо діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України. Упродовж 2016 року до Верховної Ради України їх надійшло 13,4 тис. (+4,5 тис.).
У звітному періоді у Верховній Раді України опрацьовано 10,1 тис. звернень з питань соціального захисту. Понад четверту частину з них становили прохання про надання матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян, 20 відсотків – пропозиції про зміни до соціального законодавства, 16 відсотків – звернення з питань призначення, перерахунку, виплати трудової, соціальної пенсій.
Упродовж 2016 року на адресу Верховної Ради України надійшло 5,7 тис. звернень з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва, 5,0 тис. – фінансової, податкової та митної політики, 4,4 тис. – комунального господарства, 2,8 тис. – житлової політики, 2,7 тис. – охорони здоров’я, 2,5 тис. – державного будівництва та адміністративно-територіального устрою тощо.
Відділ з питань звернень громадян
Апарату Верховної Ради України
У 2016 році до Верховної Ради України надійшло 95,8 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.
З них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 16,7 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 6,3 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.
До керівництва парламенту звернулися 2,3 тис. осіб, з них до Голови Верховної Ради України – 944 особи.
Структурними підрозділами Апарату Верховної Ради України розглянуто 72,9 тис. звернень громадян.
Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України упродовж звітного періоду, 14,4 тис. є колективними, які підписали понад 303,5 тис. осіб.
Із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 62 відсотка надійшло поштою, 18 відсотків – отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 13 відсотків – прийнято на особистому прийомі, 3,0 відсотка – одержано засобами телефонного зв’язку, 2,0 відсотка – надіслано від інших органів, установ та організацій, 1,0 відсотка – надійшло через органи влади.
Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 374198 виборців, розглянуто 132583 письмових звернення, проведено 36691 особистий прийом та 38151 зустріч з виборцями.
Упродовж 2016 року до місцевих рад, їх виконавчих органів звернулися майже 3,6 млн громадян, у тому числі на особистому прийомі побували 1,8 млн осіб. За цей період у регіонах одержано майже 104 тисячі колективних звернень, які підписали 3,0 млн осіб. Загалом минулого року у зверненнях громадян до органів місцевого самоврядування порушено 3,6 млн питань.
Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли упродовж минулого року з Харківської – 10,4 тис. (+4,7 тис.), Черкаської – 5,1 тис. (+2.1 тис.), Одеської – 4,3 тис. (+599), Сумської – 1,6 тис. (+501), Львівської – 5,4 тис. (+464) областей та м. Києва 26,2 тис. (+853). Водночас зменшилася кількість звернень громадян, які надійшли з Миколаївської – 1,2 тис. (-8,2 тис.), Житомирської – 2,6 тис. (-1,7 тис.), Луганської – 642 (-1,5 тис.), Хмельницької – 1,8 тис. (-1,3 тис.), Київської – 6,7 тис. (-536), Донецької – 2,9 тис. (-532), Херсонської – 1,2 тис. (-424) та Вінницької – 2,2 тис. (-260) областей.
Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів – 21,3 тис., безробітних – 5,3 тис., підприємців – 4,1 тис., осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена – 2,3 тис., працівників бюджетної сфери – 1,3 тис. Із загальної кількості громадян за захистом і допомогою до Верховної Ради України упродовж 2016 року звернулися майже 5,2 тис. інвалідів I-III груп, 1,9 тис. – ветеранів праці, 1,2 тис. – інвалідів війни, 1,1 тис. – дітей війни.
У 2016 році у зверненнях громадян, що надійшли до Верховної Ради України, було порушено 97,8 тис. питань, із яких 35,1 тис. – це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. З їх числа 19 відсотків – скарги на дії працівників прокуратури, 15 відсотків – на незаконні методи ведення слідства та тяганини зі слідством, 12 відсотків – пропозиції про зміни в правоохоронному законодавстві, 8 відсотків – скарги на порушення законодавства про звернення громадян, захисту прав людини в міжнародних організаціях, 7 відсотків – скарги на дії суддів.
Наявність значної кількості нерозв’язаних соціально-економічних проблем у державі, неузгодженість у функціонуванні гілок влади, високий рівень корупції, стрімка інфляція та зростання темпів зубожіння населення спричинили суттєве збільшення кількості відгуків громадян щодо діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України. Упродовж 2016 року до Верховної Ради України їх надійшло 13,4 тис. (+4,5 тис.).
У звітному періоді у Верховній Раді України опрацьовано 10,1 тис. звернень з питань соціального захисту. Понад четверту частину з них становили прохання про надання матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян, 20 відсотків – пропозиції про зміни до соціального законодавства, 16 відсотків – звернення з питань призначення, перерахунку, виплати трудової, соціальної пенсій.
Упродовж 2016 року на адресу Верховної Ради України надійшло 5,7 тис. звернень з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва, 5,0 тис. – фінансової, податкової та митної політики, 4,4 тис. – комунального господарства, 2,8 тис. – житлової політики, 2,7 тис. – охорони здоров’я, 2,5 тис. – державного будівництва та адміністративно-територіального устрою тощо.
Відділ з питань звернень громадян
Апарату Верховної Ради України