Звіти про звернення громадян
01 лютого 2022, 18:03
Про звернення громадян до Верховної Ради України
та органів місцевого самоврядування у 2017 році
У
2017 році до Верховної Ради України надійшло 113,7 тис. пропозицій, заяв і
скарг громадян, що майже на 18
тис. більше, ніж у 2016 році.
З них комітетами
Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради
України з питань приватизації опрацьовано 13,4 тис. листів, депутатськими
фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 5,4 тис.
пропозицій, заяв і скарг громадян.
До
керівництва парламенту звернулися 2,3 тис. осіб, з них до Голови Верховної Ради
України Парубія А.В. – 1045 осіб.
Структурними
підрозділами Апарату Верховної Ради України розглянуто майже 95 тис. звернень
громадян.
Із загальної
кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної
Ради України упродовж звітного періоду, 9,5 тис. є колективні, які підписали 404,6
тис. осіб.
Із загальної
кількості звернень, адресованих парламенту, 51відсоток надійшов поштою, 30
відсотків – отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 13 відсотків –
прийнято на особистому прийомі, 3,0 відсотка – одержано засобами телефонного
зв’язку, по 1,0 відсотка надіслано від інших органів, установ та організацій та
передано через уповноважених на те осіб.
Відповідно до інформації, наданої секретаріатами
депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж
звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їх
помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 412944 виборці,
розглянуто 127919 письмових звернень, проведено 27002 особистих прийоми та 34657
зустрічей з виборцями.
Упродовж
2017 року до місцевих рад, їх виконавчих органів звернулися майже 3,6 млн громадян, у тому числі на
особистому прийомі побували 1,8 млн осіб. За цей період у регіонах одержано
майже 129 тисяч колективних звернень, які підписали 1,8 млн осіб. Загалом
минулого року у зверненнях громадян до органів місцевого самоврядування
порушено 3,6 млн питань.
Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення
кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які
надійшли упродовж минулого року із Закарпатської – 12,6 тис. (+11,1 тис.), Харківської
– 15,8 тис. (+5,3 тис.), Черкаської – 8,9 тис. (+3,8 тис.), Дніпропетровської –
7,8 тис. (+2,1 тис.), Волинської – 1,6 тис. (+440), Вінницької – 2,6 тис.
(+399) областей. Водночас дещо зменшилася кількість звернень громадян, які
надійшли з м. Києва (23,1 тис. (-3,1 тис.)), Львівської (4,7 тис. (-652)), Сумської
(1,1 тис. (-467)), Хмельницької (1,4 тис. (-440)), Полтавської (4,3 тис. (-405)),
Миколаївської (838 (-312)), Кіровоградської (1,1 тис. (-268)) та Донецької (2,6
тис. (-248)) областей.
Серед авторів
звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від
пенсіонерів – 21 тис., безробітних – 17,7 тис., підприємців – 5,2 тис.,
працівників бюджетної сфери – 1,9 тис., осіб, які позбавлені волі чи воля яких
обмежена – 1,8 тис.. Із загальної
кількості громадян за захистом і допомогою до Верховної Ради України упродовж
2017 року звернулися майже 8,7
тис. осіб з інвалідністю I-III груп, 3,3 тис. –
ветеранів праці, 1,6 тис. – дітей війни, 1,5 тис. – осіб з інвалідністю
внаслідок війни.
У 2017 році у
зверненнях громадян, що надійшли до Верховної Ради України, було порушено 164,6
тис. питань, із яких понад 70 тис. – це питання забезпечення дотримання
законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. З їх числа
24 відсотки – скарги на незаконні методи ведення слідства та тяганини зі
слідством, 21 відсоток – скарги на дії працівників прокуратури, 13 відсотків –
скарги на дії працівників поліції, 6 відсотків – скарги на дії суддів, судові рішення та вироки.
Високий рівень очікувань з боку більшості
громадян щодо розв’язання нагальних соціально-економічних проблем у державі,
зокрема, подолання корупції, стримання безробіття, зростання цін і тарифів
зокрема на житлово-комунальні послуги, енергоносії є головним чинником збільшення
надходження значної кількості відгуків громадян щодо діяльності
Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України. Упродовж
2017 року до Верховної Ради України їх надійшло 17,1 тис. (+3,7 тис.).
У звітному
періоді у Верховній Раді України опрацьовано 15,6 тис. звернень з питань соціального
захисту. Понад четверту частину з них
становили звернення з питань призначення, перерахунку, виплати трудової,
соціальної пенсій, 24 відсотки – прохання про надання матеріальної допомоги для
задоволення нагальних потреб громадян, 18 відсотків – пропозиції про зміни до соціального
законодавства.
Упродовж 2017 року на адресу Верховної Ради України надійшло понад 6,0 тис. звернень з питань діяльності
органів місцевого самоврядування 5,9 тис. – фінансової, податкової та
митної політики, 5,5 тис. – охорони здоров’я, 5,0 тис. – діяльності місцевих органів виконавчої влади, 4,9 тис. –
комунального господарства, 4,3 тис. – житлової політики тощо.
Відділ з питань звернень громадян
Апарату
Верховної Ради України
У 2017 році до Верховної Ради України надійшло 113,7 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, що майже на 18 тис. більше, ніж у 2016 році.
З них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 13,4 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 5,4 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.
До керівництва парламенту звернулися 2,3 тис. осіб, з них до Голови Верховної Ради України Парубія А.В. – 1045 осіб.
Структурними підрозділами Апарату Верховної Ради України розглянуто майже 95 тис. звернень громадян.
Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України упродовж звітного періоду, 9,5 тис. є колективні, які підписали 404,6 тис. осіб.
Із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 51відсоток надійшов поштою, 30 відсотків – отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 13 відсотків – прийнято на особистому прийомі, 3,0 відсотка – одержано засобами телефонного зв’язку, по 1,0 відсотка надіслано від інших органів, установ та організацій та передано через уповноважених на те осіб.
Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 412944 виборці, розглянуто 127919 письмових звернень, проведено 27002 особистих прийоми та 34657 зустрічей з виборцями.
Упродовж 2017 року до місцевих рад, їх виконавчих органів звернулися майже 3,6 млн громадян, у тому числі на особистому прийомі побували 1,8 млн осіб. За цей період у регіонах одержано майже 129 тисяч колективних звернень, які підписали 1,8 млн осіб. Загалом минулого року у зверненнях громадян до органів місцевого самоврядування порушено 3,6 млн питань.
Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли упродовж минулого року із Закарпатської – 12,6 тис. (+11,1 тис.), Харківської – 15,8 тис. (+5,3 тис.), Черкаської – 8,9 тис. (+3,8 тис.), Дніпропетровської – 7,8 тис. (+2,1 тис.), Волинської – 1,6 тис. (+440), Вінницької – 2,6 тис. (+399) областей. Водночас дещо зменшилася кількість звернень громадян, які надійшли з м. Києва (23,1 тис. (-3,1 тис.)), Львівської (4,7 тис. (-652)), Сумської (1,1 тис. (-467)), Хмельницької (1,4 тис. (-440)), Полтавської (4,3 тис. (-405)), Миколаївської (838 (-312)), Кіровоградської (1,1 тис. (-268)) та Донецької (2,6 тис. (-248)) областей.
Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів – 21 тис., безробітних – 17,7 тис., підприємців – 5,2 тис., працівників бюджетної сфери – 1,9 тис., осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена – 1,8 тис.. Із загальної кількості громадян за захистом і допомогою до Верховної Ради України упродовж 2017 року звернулися майже 8,7 тис. осіб з інвалідністю I-III груп, 3,3 тис. – ветеранів праці, 1,6 тис. – дітей війни, 1,5 тис. – осіб з інвалідністю внаслідок війни.
У 2017 році у зверненнях громадян, що надійшли до Верховної Ради України, було порушено 164,6 тис. питань, із яких понад 70 тис. – це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. З їх числа 24 відсотки – скарги на незаконні методи ведення слідства та тяганини зі слідством, 21 відсоток – скарги на дії працівників прокуратури, 13 відсотків – скарги на дії працівників поліції, 6 відсотків – скарги на дії суддів, судові рішення та вироки.
Високий рівень очікувань з боку більшості громадян щодо розв’язання нагальних соціально-економічних проблем у державі, зокрема, подолання корупції, стримання безробіття, зростання цін і тарифів зокрема на житлово-комунальні послуги, енергоносії є головним чинником збільшення надходження значної кількості відгуків громадян щодо діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України. Упродовж 2017 року до Верховної Ради України їх надійшло 17,1 тис. (+3,7 тис.).
У звітному періоді у Верховній Раді України опрацьовано 15,6 тис. звернень з питань соціального захисту. Понад четверту частину з них становили звернення з питань призначення, перерахунку, виплати трудової, соціальної пенсій, 24 відсотки – прохання про надання матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян, 18 відсотків – пропозиції про зміни до соціального законодавства.
Упродовж 2017 року на адресу Верховної Ради України надійшло понад 6,0 тис. звернень з питань діяльності
органів місцевого самоврядування 5,9 тис. – фінансової, податкової та
митної політики, 5,5 тис. – охорони здоров’я, 5,0 тис. – діяльності місцевих органів виконавчої влади, 4,9 тис. –
комунального господарства, 4,3 тис. – житлової політики тощо.
Апарату Верховної Ради України