Звіти про звернення громадян
01 лютого 2022, 18:08
Про звернення громадян до Верховної Ради
України у січні –червні 2019 року
У січні – червні 2019 року до
Верховної Ради України надійшло 32,4 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, з
них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією
Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 4,1 тис. листів, депутатськими
фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто майже 1,7
тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.
До керівництва парламенту звернулися 783
особи, з них до Голови Верховної Ради України Парубія А.В. – 238 осіб.
Структурними підрозділами Апарату
Верховної Ради України розглянуто 26,6 тис. звернень громадян.
Із загальної кількості пропозицій, заяв
і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України упродовж
звітного періоду, 1,8 тис. – колективні, які підписали 39,2 тис. осіб.
За ознакою надходження 50 відсотків
надіслано поштою, 30 відсотків – отримано за допомогою засобів електронного
зв’язку, 13 відсотків звернень громадян одержано на особистому прийомі у
приймальні Верховної Ради України, 3 відсотки – засобами телефонного зв’язку,
по одному відсотку надіслано через органи влади та надійшли від інших органів,
установ та організацій.
Відповідно до інформації, наданої
секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді
України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого
скликання, їхніх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 305411
виборців, розглянуто 68648 письмових звернень, проведено 15226 особистих прийомів
та 18031 зустріч з виборцями.
Аналіз статистичних даних у розрізі
регіонів свідчить про зменшення надходжень пропозицій, заяв і скарг громадян до
Верховної Ради України з переважної більшості регіонів України. Так, упродовж
січня – червня 2019 року найбільше зменшилася кількість надходжень з м. Києва –
7,2 тис. (-9,6 тис.), з Закарпатської – 627 (-2,8 тис.), Черкаської – 1,2 тис.
(-1,9 тис.), Дніпропетровської – 1,7 тис. (-1,4 тис.), Одеської – 1,6 тис.
(-1,4 тис.), Кіровоградської – 358 (-971), Львівської – 1,2 тис. (-711),
Донецької – 711 (-647), Рівненської – 435 (-646), Тернопільської – 261 (-638)
областей. Водночас дещо збільшилася кількість звернень громадян, які надійшли з
Харківської – 6,2 тис. (+590) та Полтавської – 2,3 тис. (+200) областей.
Серед авторів звернень, які зазначили
своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів – 8,6 тис.,
безробітних – 3,8 тис., робітників – 966, працівників бюджетної сфери – 596, підприємців
– 490, пенсіонерів з числа військовослужбовців – 437, осіб, які позбавлені волі
чи воля яких обмежена, – 398, державних службовців – 206, селян – 156, журналістів
– 151, учнів і студентів – 96, військовослужбовців – 67, служителів релігійних
організацій – 39. Із загальної кількості громадян, які у зверненнях до
парламенту зазначили соціальну категорію за захистом і допомогою до Верховної
Ради України звернулися 4,8 тис. осіб з інвалідністю I-III груп, 1,5 тис. –
ветеранів праці, 972 – дитини війни, 836 – осіб з інвалідністю внаслідок війни,
751 – учасник ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 700 – учасників бойових
дій, 499– учасників антитерористичної операції, 380 – переселенців або
внутрішньо переміщених осіб.
У першому півріччі 2019 року у
зверненнях громадян до Верховної Ради України було порушено майже 64 тис.
питань із яких 23,5 тис. – це питання забезпечення
дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод
громадян, запобігання дискримінації. З їх числа 32 відсотки – скарги на
дії працівників правоохоронних органів, слідчих, органів дізнання, тяганину зі
слідством, 27 відсотків – скарги на дії працівників прокуратури, 10 відсотків –
скарги на судові рішення та вироки, тяганину в судах та дії суддів.
У звітному періоді до Верховної Ради
України надійшло 8,3 тис. звернень з питань соціальної політики та соціального
захисту населення. Кожне четверте з них – це прохання про сприяння у наданні
матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян, 22 відсотки – скарги на недостатній розмір пенсій,
диспропорцію в пенсійному забезпеченні, прохання щодо сприяння у виплаті
пенсій, проведенні індексації, справедливому перерахунку та підвищенні
пенсійних виплат, 12 відсотків – листи щодо сприяння в отриманні соціальних
виплат, субсидій, 9 відсотків – пропозиції про
зміни до соціального законодавства.
У січні – червні 2019 року до Верховної
Ради України надійшло 6,9 тис. звернень з питань діяльності
Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України,
майже половина з них – відгуки про роботу єдиного органу законодавчої влади в державі та діяльність
народних депутатів України.
У звітному періоді на
адресу Верховної Ради України надійшло 3,1
тис. звернень з питань охорони
здоров’я, 2,8 тис. – діяльності центральних органів виконавчої влади, 2,4
тис. – комунального господарства, 2,0 тис. – державного будівництва,
адміністративно-територіального устрою, 1,9 тис. – праці
і заробітної плати, 1,6 тис. – житлової політики тощо.
Відділ
з питань звернень громадян
Апарату Верховної Ради України
У січні – червні 2019 року до Верховної Ради України надійшло 32,4 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, з них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 4,1 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто майже 1,7 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.
До керівництва парламенту звернулися 783 особи, з них до Голови Верховної Ради України Парубія А.В. – 238 осіб.
Структурними підрозділами Апарату Верховної Ради України розглянуто 26,6 тис. звернень громадян.
Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України упродовж звітного періоду, 1,8 тис. – колективні, які підписали 39,2 тис. осіб.
За ознакою надходження 50 відсотків надіслано поштою, 30 відсотків – отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 13 відсотків звернень громадян одержано на особистому прийомі у приймальні Верховної Ради України, 3 відсотки – засобами телефонного зв’язку, по одному відсотку надіслано через органи влади та надійшли від інших органів, установ та організацій.
Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їхніх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 305411 виборців, розглянуто 68648 письмових звернень, проведено 15226 особистих прийомів та 18031 зустріч з виборцями.
Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про зменшення надходжень пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України з переважної більшості регіонів України. Так, упродовж січня – червня 2019 року найбільше зменшилася кількість надходжень з м. Києва – 7,2 тис. (-9,6 тис.), з Закарпатської – 627 (-2,8 тис.), Черкаської – 1,2 тис. (-1,9 тис.), Дніпропетровської – 1,7 тис. (-1,4 тис.), Одеської – 1,6 тис. (-1,4 тис.), Кіровоградської – 358 (-971), Львівської – 1,2 тис. (-711), Донецької – 711 (-647), Рівненської – 435 (-646), Тернопільської – 261 (-638) областей. Водночас дещо збільшилася кількість звернень громадян, які надійшли з Харківської – 6,2 тис. (+590) та Полтавської – 2,3 тис. (+200) областей.
Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів – 8,6 тис., безробітних – 3,8 тис., робітників – 966, працівників бюджетної сфери – 596, підприємців – 490, пенсіонерів з числа військовослужбовців – 437, осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена, – 398, державних службовців – 206, селян – 156, журналістів – 151, учнів і студентів – 96, військовослужбовців – 67, служителів релігійних організацій – 39. Із загальної кількості громадян, які у зверненнях до парламенту зазначили соціальну категорію за захистом і допомогою до Верховної Ради України звернулися 4,8 тис. осіб з інвалідністю I-III груп, 1,5 тис. – ветеранів праці, 972 – дитини війни, 836 – осіб з інвалідністю внаслідок війни, 751 – учасник ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 700 – учасників бойових дій, 499– учасників антитерористичної операції, 380 – переселенців або внутрішньо переміщених осіб.
У першому півріччі 2019 року у зверненнях громадян до Верховної Ради України було порушено майже 64 тис. питань із яких 23,5 тис. – це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації. З їх числа 32 відсотки – скарги на дії працівників правоохоронних органів, слідчих, органів дізнання, тяганину зі слідством, 27 відсотків – скарги на дії працівників прокуратури, 10 відсотків – скарги на судові рішення та вироки, тяганину в судах та дії суддів.
У звітному періоді до Верховної Ради України надійшло 8,3 тис. звернень з питань соціальної політики та соціального захисту населення. Кожне четверте з них – це прохання про сприяння у наданні матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян, 22 відсотки – скарги на недостатній розмір пенсій, диспропорцію в пенсійному забезпеченні, прохання щодо сприяння у виплаті пенсій, проведенні індексації, справедливому перерахунку та підвищенні пенсійних виплат, 12 відсотків – листи щодо сприяння в отриманні соціальних виплат, субсидій, 9 відсотків – пропозиції про зміни до соціального законодавства.
У січні – червні 2019 року до Верховної Ради України надійшло 6,9 тис. звернень з питань діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, майже половина з них – відгуки про роботу єдиного органу законодавчої влади в державі та діяльність народних депутатів України.
У звітному періоді на адресу Верховної Ради України надійшло 3,1 тис. звернень з питань охорони здоров’я, 2,8 тис. – діяльності центральних органів виконавчої влади, 2,4 тис. – комунального господарства, 2,0 тис. – державного будівництва, адміністративно-територіального устрою, 1,9 тис. – праці і заробітної плати, 1,6 тис. – житлової політики тощо.
Відділ з питань звернень громадян
Апарату Верховної Ради України